سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملیـحـــــــــــــــــــــــــــانه

درد و دل همبلاگیونه!

    نظر


درد و دل همبلاگیونه(هم وبلاگی آنه!)
گفت میشه یه وبلاگ به درد بخور بدی بخونم؟...یه وبلاگی باشه که از هر لحاظ کامل.دلم لک زده برای چنین وبلاگی
منم که منتظر چنین فرصتی بودم شروع کردم...
ببین اون وبلاگی که منظور توست خیلی کم پیدا میشه،آخه میدونی ، مخصوصا توی وبلاگهای مذهبی نقص زیاده
مثلا  انقدر پستهاشون طولانیه که ادم حوصله اش نمیاد اون همه رو بخونه، در صورتیکه میتونن کل مطلب رو به صورت خلاصه بیان کنن(خدایی کی حال داره چند صفحه مطلب خشک و رسمی رو بخونه؟)
یا مثلا خیلی ها به ظاهر وبلاگشون توجهی ندارن،فکر میکنن حالا چون ....باید یا از رنگهای تیره استفاده کنن یا از رنگهای سرد(میدونی چقدر رنگ در جذاب کردن وبلاگ موثره؟)
و اینکه  خیلی ها فکر میکنن چون وبلاگ مذهبی هستش حتما باید نواش سینه زنی و روضه باشه!به نظر من میتونه یک مداحی خیلی آروم، یک موسیقی قشنگ، یک مولودی مناسب یا...باشه،بعضی وبلاگها هم که تمام سال حال و هوای عزاداری دارن. به نظر من باید یک کمی هم به فکر مخاطب بود...فرض کن چندتا وبلاگ باز میکنه همزمان همه باهم روضه و داد و گریه و شیون، باید حق داد که خسته کننده میشه یا وبلاگهایی که مهدوی هستن یه نوایی نمیذارن که ادم یک کم،فقط یک کم امیدوار بشه...این همه مناجات و درد و دل با امام زمان هست که میتونه هم آرامش بخش باشه هم تاثیر گذار چرا مثلا ماها انقدر کلید کردیم به اشعار مرحوم آقاسی!
یا نوع نوشتنشون!دیدی چقدر خشک و رسمیه؟!فکر میکنن نامه ی اداریه!باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
باور کن جالب نیستش. ما میتونیم یک کم صمیمی تر بنویسیم و  با نوع بیانمون  فاصله رو کم کنیم یک کمی محیط وبلاگمون رو گرم کنیم طوری که مخاطب احساس رضایت کنه
چرا بعضیا فکر میکنن اگه از جملات طنز استفاده کنن یا از شعرهای  جالب  که بعضا عاشقانه هستن استفاده کنن یعنی مذهبی نیستن!(بابا نترسید نمیگن سبکید یا عاشق شدید!)بیاید باور کنیم که مذهبی بودن فقط به به چهار تا حدیث و روضه و منبر رفتن نیست!


بعضی وبلاگها هم که امروز در آیینه ی تاریخ اند! اگه شهادت یا وفات یا ولادت یا یک اتفاق خاص ملی مذهبی باشه این وبلاگ به روز میشه.اونم بیشتر چطوری فکر میکنی؟
سلام.ایام شهادت حضرت زهرا رو تسلیت میگویم.التماس دعا.یاعلی
این شد پست پر محتوای وبلاگ یک بچه مذهبی!!
بعضی هم که از نظر گرافیکی انقدر مشکل دارن که... .ادم وقتی میره وحشت میکنه .هرطرف یک رنگه سبز آبی مشکی قرمز...یا صفحه پر از شکلکِ!یا اینکه به ازای هرخط نوشته ده تا عکس قرار دادن!
البته اینم بگم درسته سال نوآوری و شکوفائیه ولی واقعا اگه از طراحی قالب و ویرایشش سردرنمیارن برندارن کل قالب رو بهم بریزین و یک لوگوی ناهنجار بهش اضافه کنن!
میشه از یک قالب آماده استفاده کرد ولی با موسیقی ،عکس ،فونت  مناسب یک قالب ساده جذاب بشه
باور کن این طوری نیست که  اگه فونتتون خیلی بزرگ باشه مطلب بیشتر توی ذهن بمونه !یک فونت مناسب و یک رنگ زیبا خیلی مهمه!
حالا که وبلاگ نویسای محترم دارن وقت میذارن برای وبلاگشون ، بهتر نیست یک کم احساس هم خرجش کنن؟
مواقعی که مطلب نداریم به جای اینکه بیایم سلام و علیک کنیم و دعای فرج رو بنویسیم و  یا اینکه مطالب پیش پا افتاده ای رو دوباره یادآوری کنیم که بعضا  هیچ باری نداره ،میتونیم لینک چهار تا مطلب مفید رو بگذاریم،اینطوری هم کار فرهنگی کردید هم با عقایدتون آشنا میشن هم پل ارتباطی هستش تازه شم تبلیغ وبلاگ خودتونم میشه!
برخی هم از عکسهای با حجم خیلی بالا استفاده میکنن که برای باز شدنش(با این اینترنت های ذغالی)وقت مخاطب تلف میشه،میتونیم خیلی ساده حجم و اندازه ی عکس رو تغییر بدیم
متاسفانه وبلاگهایی که مذهبی نیستن شاید بهتر باشه بگم گاهی اوقات مخالف دین هم هستن، کمتر این مشکلات رو دارن و برای ترویج ایده و نظرشون فعالیتهای بیشتر و مفیدتری دارن
خلاصه سرتون رو بیشتر از این درد نیارم!
به جای اینکه مثل من بشینید انتقاد کنید و خودتون از همه بدتر باشید!بیاین یه کم به هم کمک کنیم چه از لحاظ فنی چه نگارش چه ویرایش چه... ضعفهای هم رو رفع کنیم البته با نگاه منصفانه نه مغرضانه!دست از کامنتهایی که همش دل و قلوه گیرونه (!)برداریم،جای اون نظر واقعیمون روبدیم و راهنمایی کنیم ...والبته سعی کنیم راهنمایی بشیم!!!