سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملیـحـــــــــــــــــــــــــــانه

مادر شدن!.......رویا!

    نظر


مادر شدن!...............رویا!
لطفا با دقت بخوانید...

نتایج نظر‌سنجی‌های رسمی اخیر فاش کرد؛کاهش تمایل اکثر زنان آمریکایی به مادر شدن

آمار منتشر شده رسمی در آمریکا نشان داد که تمایل زنان این کشور به بچه‌دار شدن کاهش یافته و زنان آمریکایی بیشتری در آستانه 40 سالگی همچنان مادر نشده‌اند و یا تعداد بچه‌های آنها نسبت به گذشته کاهش یافته است.
به نقل از آسوشیتدپرس، اداره سرشماری و آمار آمریکا اعلام کرد که در 30 سال گذشته تعداد زنانی که بین 40 تا 44 سال سن داشته و هنوز بچه‌دار نشده‌اند 2 برابر شده و از 10 درصد به 20 درصد افزایش یافته است. در این میان میانگین تعداد فرزندان زنان آمریکایی نیز به 9/1 رسیده است که تقریبا نسبت به زنان آمریکایی همین رده سنی در سال 1976 به اندازه یک فرزند کاهش یافته است.
این گزارش با نام "باروری زنان آمریکا" اولین موردی است که در آن از داده‌های یک نظرسنجی سالانه بر روی 76 میلیون زن بین 15 تا 50 سال استفاده شده است که امکان مقایسه ایالت به ایالت آمریکا از نظر الگوی باروری را ممکن می‌کند.
این تحقیق که از ژانویه تا دسامبر 2006 انجام شده است نشان می‌دهد که حدود 2/4 میلیون زن شرکت کننده در تحقیق در سال قبلی آن بچه دار شده بودند.
این تحقیق نشان می‌دهد که در سال 2006، زنان دارای مدارک دانشگاهی یا حرفه‌ای بیشترین میزان باروری را در میان همه سطوح تحصیلاتی داشته‌اند. حدود 36 درصد زنان که در 12 ماهه قبل از تحقیق بچه دار شده بودند از شوهر خود جدا شده، طلاق گرفته و یا شوهر خود را از دست داده بوده و یا شوهری نداشته‌اند.
تعداد فرزندان زنان غیر شاغل دو برابر زنان شاغل بوده است اگرچه زنان تشکیل دهنده بخشی از نیروی کار آمریکا 57 درصد زاد و ولدهای اخیر آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند.
ایالات کالیفرنیا، نوادا، تگزاس، آریزونا، فلوریدا، ایلینویز، نیویورک و نیوجرسی از نظر تعداد کودکان متولد شده از زنان خارجی در سال 2006 در رتبه‌های بالایی قرار داشته‌اند.
منبع:فارس
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ته نوشت:

طبیعیست با بالا رفتن سن ازدواج به علت سخت شدن شرایط جامعه،تغییر شرایط اجتماعی و فرهنگی و همچنین مشکلات اقتصادی از جمله(اشتغال،مسکن،مهریه،هزینه ازدواج و...) ،کاهش تمایلات جوانان نسبت به تشکیل خانواده،شانه خالی کردن از پذیرش مسئولیت ، وهمچنین  بی توجهی مسئولین نسبت به این مسائل است.
ما نیز به
جای آسان کردن شرایط ازدواج دائم به ترویج ازدواج موقت! رو اورده ایم !
به نظر شما با این
روند طی چند سال آینده وضعیتی مشابه امریکا نداریم!!!؟
همین....!!!