سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ملیـحـــــــــــــــــــــــــــانه

پیام عاشورا

در حدیثی از امام صاق علیه السلام آمده است : به خدا سوگند که حضرت قائم ، بازماندگان و ذراری کشندگان حضرت حسین (ع) را به واسطه کردار پدران و اجدادشان خواهد کشت . (1) 
در کتاب « عیون الاخبار » از عبدالسلام بن صالح هروی روایت کرده است که گفت : به امام رضا (ع) عرض کردم که نظرتان در باره این حدیث که از امام صادق (ع) روایت شده است ، چه می باشد ؟ حضرت فرمود : « درست است » گفتم : پس معنای این آیه که می فرماید « و لا تزر وازره اخری »(2) ( هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نخواهد کشید ) چه می شود ؟ فرمود « خداوند در تمام گفتارهایش راست و درست فرموده است ، لکن فرزندان قاتلان حسین (ع) کسانی هستند که از کردار پدرانشان راضی هستند و به آن افتخار می کنند و هر کس که از کاری راضی باشد ، مثل آن است که آن را انجام داده است ، و اگر کسی در شرق عالم کشته شود و دیگری در غرب عالم ، به این قتل راضی و خشنود باشد ، نزد خدای تعالی با قاتل شریک خواهد بود . از این رو حضرت قائم(عج) آنها را به قتل می رساند . (3)   

__________________________________________________________________                                
1-کامل الزیارات ص63  
2- سوره انعام آیه 164 
3- عیون اخبارالرضا ص212- الزام الناصب ج1ص72 
4- قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری امام خامنه ای حفظه الله در مورد عاشورا: به نظر من امروز این پیام عاشورا از دیگر درسها و پیامهاى عاشورا براى ما فورى تر است . ما باید بفهمیم چه بلایى بر سر آن جامعه آمده است که سر حسین بن على علیه السلام ، آقازاده ى اول دنیاى اسلام و پسر خلیفه ى مسلمین على بن ابیطالب علیه السلام ، در همان شهرى که پدر او بر مسند خلافت مى نشسته است گردانده شد و آب از آب هم تکان نخورد. باید ببینیم چگونه از همان شهر افرادى آمدند به کربلا و او و اصحابش را با لب تشنه به شهادت رساندند و حرم امیرالمؤ منین علیه السلام را به اسارت گرفتند. حرف در این زمینه زیاد است  من در پاسخ به این سؤ ال یک آیه از قرآن مطرح مى کنم . قرآن جواب ما را داده است . قرآن درد بیمارى را به مسلمین معرفى مى کند. آن آیه این است که مى فرماید: فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلوه و اتبعو الشهوات فسوف یلقون غیا . دوعامل ، عوامل اصلى این گمراهى و انحراف عمومى است : یکى دور شدن از ذکر خدا که مظهر آن صلات و نماز است ، یعنى فراموش کردن خدا و معنویت و جدا کردن حساب معنویت از زندگى و فراموش کردن توجه و ذکر و دعا و توسل و طلب توفیق از خداى متعال و توکل بر خدا و کنار گذاشتن محاسبات خدایى از زندگى و عامل دوم اتبعوا الشهوات است یعنى دنبال شهوترانیها و هوسها و در یک جمله ى دنیاطلبى رفتن و به فکر جمع آورى ثروت و مال بودن و به دام شهوات دنیا افتادن و اصل دانستن اینها و فراموش کردن آرمانها. این درد اساسى و بزرگ است و ما هم ممکن است به این درد دچار بشویم.
5
- این کشته ی فتاده به هامون حسین توست......وین صید دست و پا زده در خون حسین توست


روش کنترل میر حسین موسوی

چند روز پیش یک استادی برای پاسخگویی به سوالات سیاسی آمده بودند،یکی از دوستان از ایشون این سوال رو پرسیدند که: با توجه سوابق درخشان! آقای میر حسین موسوی چرا ایشون هم چنان شغل دولتی دارند؟
استاد در جواب سوال شون این حکایت رو نقل کردند که بسیار جالب بود:
گفتند یک روز یک آقایی از روستایی می گذشته برای خوندن نماز به مسجد آن روستا میره.
داخل مسجد که میشه می بینه مردم به صف ایستادن و روحانی مسجد صف آخر ایستاده! و یک شخصی که معمم نیست جلو ایستاده و داره نماز رو میخونه!
خیلی تعجب میکنه اما به خاطر جمعیتی که نمازگزار بودن اقتدا میکنه به آن امام جماعت .
 بعد از نماز می بینه که امام جماعت انگشت هاش هم قطع شده است !دیگه تعجبش بیشتر میشه و از مردم سوال میکنه که چرا انگشت های امام جماعت تون رو قطع کردن؟
میگن که چون سرقت کرده!
می پرسه:پس چرا  ایستاده جلو؟چرا روحانی روستاتون به جاش نماز نمی خونه؟
گفتند:گفتیم بایسته جلو که کفش هامون رو نبره!